Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u een antwoord op veel voorkomende vragen. Mocht u andere vragen hebben dan kunt u deze stellen via het formulier onderaan de pagina. U kunt natuurlijk ook het hoofdkantoor of de villa's bellen. Kijk voor de telefoonnummers onder Contact.

Categoriën

De veelgestelde vragen kunt u hieronder per categorie lezen.

Wonen
Kan ik met mijn partner blijven wonen als ik zelf geen zorg nodig heb?
Ja, dat kan. Als uw partner een zorgbehoefte heeft, kunt u samen in één van onze appartementen komen wonen. Wij zorgen ervoor dat uw partner dan alle zorg krijgt die nodig is.
Kan ik zelf mijn appartement inrichten of zijn ze standaard ingericht?
U bepaalt zelf hoe u uw appartement inricht. U kunt dit doen naar eigen smaak. De appartementen zijn voorzien van een basis vloer. Enkele hebben vitrage en overgordijnen. Dit verschilt per villa. Voorzieningen zoals personen- en brandalarmering zijn aanwezig.
Kan ik zelf mijn dagindeling blijven bepalen of zit ik vast aan schema’s?
U heeft de regie over uw leven en in uw eigen appartement bepaalt u de gang van zaken. De momenten waarop u zorg krijgt, worden in onderling overleg afgestemd. De huishouding stemt met u af wanneer uw appartement schoongemaakt wordt. Dit geldt ook voor de was- en strijkservice. Voor de maaltijden in de eetkamer gelden vaste tijden.
Wat kost wonen bij Zorggroep De Laren?
De woonservicekosten zijn afhankelijk van de grootte en de ligging van het appartement waar u woont of gaat wonen. Meer informatie over kosten vindt u onderaan de pagina Zorg bij Financiën. Vraag een brochure van de villa van uw keus aan voor een prijslijst.
Wat wordt er bedoeld met ''eigen regie''?
U heeft een eigen voordeur met bel naar uw appartement en u bepaalt in overleg de tijden waarop u gebruik wil maken van zorg en services. Zo houdt u de regie in uw eigen appartement.
Kan ik uitproberen hoe het mij bevalt bij Zorggroep De Laren?
Ja, u kunt komen proeflunchen of proefwonen om zelf te ervaren hoe het is om bij ons te wonen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Meer over wonen
Zorg
Kan ik met mijn hoge zorgbehoefte ook bij jullie terecht?
Ja, want wij kunnen in elke zorgbehoefte voorzien. U kunt bij ons blijven wonen ook als uw zorgbehoefte of die van uw partner onverhoopt toeneemt. Nogmaals verhuizen is niet nodig mits uw eigen veiligheid en de veiligheid van medebewoners niet in het geding is. Onze in- en exclusiecriteria zijn opvraagbaar via locatiemanager of hoofdkantoor.
Kunnen jullie mij helpen met het onderzoeken of ik vergoedingen krijg?
Ja, daar hebben we veel ervaring mee en dat doen we graag voor en met u. Neem contact met ons op om uw specifieke situatie te bespreken.
Meer over zorg
Service
Kunnen mijn vrienden, kennissen en familie langskomen wanneer zij willen?
Ja, zij zijn van harte welkom. In de villa zijn diverse zitjes om met uw vrienden en familie te zitten. Uiteraard kunt u uw visite ook in uw eigen appartement ontvangen. Uw visite kan mee-eten. Vraag bij de locatiemanager hoe dat geregeld is in de villa.
Wat houdt het woonserviceprincipe in?
Alle kosten exclusief zorgkosten zijn in de woonservicekosten opgenomen. De woonservicekosten verschillen per appartement en zijn mede gebaseerd op grootte en ligging van het appartement.
Meer over service
Financiën
Wat kost wonen bij Zorggroep De Laren?
Heeft u vragen over het financiële aspect? Dan verzoeken wij u onze financiële pagina te bezoeken. Mocht u daarna nog financiële vragen over uw persoonlijke situatie hebben, dan kunt u een contactverzoek indien en uw situatie met ons bespreken.
Meer over financiën

Kunnen wij u helpen?

Direct contact