algemeen-kunst.jpg

Woonservicekosten

Wij bieden onze bewoners verschillende basis diensten. Deze diensten vallen onder de woonservicekosten. De woonservicekosten bestaan uit twee componenten, te weten huur en servicekosten.

De totale woonservicekosten zijn afhankelijk van de grootte en ligging van uw appartement en variëren per villa. De exacte prijslijst kunt u inzien als u een brochure aanvraagt. Vraag hier de brochure en prijslijst van de villa van uw keuze aan.

Onderdeel van deze woonservicekosten zijn:

  • Huur
  • Drie maaltijden per dag (ontbijtbuffet, lunch en diner door eigen chef-koks);
  • Koffie en thee en vruchtensappen;
  • Wassen, drogen en strijken van kleding en linnengoed;
  • Onderhoud villa en tuin;
  • Schoonhouden van appartement;
  • Schoonhouden van de gemeenschappelijke ruimtes;
  • 24 uur aanwezigheid van gekwalificeerde medewerkers;
  • Standaard inboedelverzekering (eventueel op maat uit te breiden);
  • Persoonlijk alarmeringssysteem;
  • Energiekosten en nutsvoorzieningen;
  • Telefoonkosten (inclusief abonnement) m.u.v. Villa MaJa;
  • Gebruik van WiFi;
  • Brandalarmering, rookmeldingsyssteem;
  • Liften;
  • Aansprakelijkheidsverzekering (W.A.);
  • Televisie aansluiting.

Coördinatie van externe dienstverlening zoals bezoek huisarts, fysiotherapie, eventuele begeleiding bij ziekenhuisbezoek, kapper, pedicure en stomerij behoort tot de mogelijkheden en vallen onder onze extra services.

Financiële Bijdrage

Voor mensen die langdurig zorg nodig hebben, is er een vergoeding vanuit de Wet Langdurige Zorg. Men heeft recht op deze vergoeding ongeacht het persoonlijk vermogen dat men bezit.

Zodra u beschikt over een indicatie vanuit het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) wordt uw verzorging, verpleging en begeleiding vergoed vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ) in de vorm van een Persoons Gebonden Budget (PGB). U betaalt alleen een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Als er nog geen indicatie is gesteld, helpt onze zorgcoördinatie u graag met de aanvraag.

Met ingang van 2013 is er vanuit de WLZ nieuw beleid dat een eigen bijdrage per persoon vereist. Dit is een maatregel van de overheid. Het kan een hoge (max 2301 euro) of een lage (max 838 euro) bijdrage zijn. Voor onze villa's geldt altijd de lage eigen bijdrage. Het uiteindelijke bedrag van de eigen bijdrage kan dus niet boven 838 euro uitkomen en is afhankelijk van het eigen vermogen van u en uw eventuele partner.


Onze ervaringen waren kort maar zeer intensief.

Onze ervaringen met deze zorginstelling waren kort maar zeer intensief.
De gezondheid van mijn moeder ging in drie weken zeer hard achteruit. Medicatie, verzorging, en contact met ons en familie verliep ondertussen professioneel en dus goed ondanks de situatie. Uiteindelijk is mijn moeder in de zorginstelling overleden. Ondanks de korte verblijftijd waren we zeer onder de indruk van het waardige afscheid van zowel personeel als permanente bewoners.


Mantelzorg was geen optie

Mantelzorg was geen optie
“Toen ik een goedaardige tumor in mijn hoofd kreeg, drukte die op mijn evenwichtsorgaan. Ik was vanaf dat moment bang om te vallen en bang dat ik dan niet gevonden zou worden. Mijn kinderen wonen niet om de hoek, dus mantelzorg is daardoor lastiger te organiseren. Zorggroep De Laren was daarom een uitkomst. De zorg die ik hier krijg is helemaal volgens mijn verwachtingen. Ik kan zelfstandig blijven wonen op mijn manier en krijg toch de zorg waar ik behoefte aan heb. Dankzij de groepsactiviteiten vermaak ik me uitstekend met mijn buren.”


Persoonlijk en luxe

Persoonlijk en luxe
“Als man met een dwarslaesie heb ik in Zorggroep De Laren de perfecte combinatie van zelfstandig wonen en 24-uurszorg gevonden. Omdat ik in een rolstoel zit kan ik niet alles alleen. Daarnaast vind ik persoonlijk contact erg belangrijk, net als hoogstaande kwaliteit en luxe. Dat krijg ik hier allemaal. De chefkok die dagelijks vers eten bereidt, zorgt ervoor dat ik het net zo goed heb als thuis. Misschien zelfs wel beter!”


Samen blijven wonen mét zorg

Samen blijven wonen mét zorg
“Al ruim 50 jaar zijn we getrouwd, dus wilden we ook zo lang mogelijk in hetzelfde huis blijven wonen vanaf het moment dat mijn man zorg nodig had. Ik heb hem met plezier verzorgd, maar met mijn 78 jaar kan ik ook niet alles meer. Zorggroep De Laren kan dat wel. Mijn man krijgt nu 24-uurszorg. Elke dag genieten we hier van het groen in de tuin en rondom ons appartement. Ons bestaande leefpatroon en onze bestaande sociale omgeving konden we gewoon houden. We hebben alles wat we nodig hebben en wonen dicht bij kinderen en kleinkinderen.”


Na het proefwonen wilden ze meteen blijven

Na het proefwonen wilden ze meteen blijven
“Mijn ouders waren toe aan een zorgwoning, maar dan wel met de hoge mate van comfort die zij gewend waren. Omdat ik zelf de zorg voor mijn ouders op me nam, merkte ik dat het tijd was voor professionele hulp. Als oudste kind van ons gezin ging ik op zoek naar een organisatie waar ik een goed gevoel bij had. Ik wilde het beste van het beste voor mijn ouders. Comfort en luxe stonden voorop. Nadat mijn ouders konden proefwonen bij Zorggroep De Laren wilden ze direct blijven wonen. Zo goed bevalt het ze!”


Een comfortabele oude dag

Een comfortabele oude dag
“Als zelfstandige en alleenstaande man van 70 jaar die onlangs een hartoperatie heeft ondergaan, besef ik dat ik zorg nodig heb. Vol interesse las ik een redactioneel stuk over Zorggroep De Laren en ik had direct door dat dit de plek is waar ik van een comfortabele oude dag kan genieten. Vol exclusiviteit, persoonlijke aandacht en luxe. Vrienden en familie zijn altijd welkom en ik bepaal zelf hoe mijn dag eruitziet. Alles mag, niks moet. Zo blijf ik betrokken bij de samenleving, op mijn eigen manier.”


12